Click here for artworks list:

Egy véget nem érő mondat

Loading...

1994 óta rendezik meg minden évben június 16-án Szombathelyen a Bloomsdayt, abból az
apropóbol, hogy a modern világirodalom klasszikusának számító James Joyce Ulysses című
regényének cselekménye ezen a napon játszódik, illetve a regény egyik főhősének, Leopold Bloomnak
az édesapja, Virág Rudolf Szombathelyről származik.
A 2020-as Bloomsday a járványügyi helyzet miatt online valósul meg, az emiatt is különleges
programsorozatba az Új Irokéz Galéria is egy rendhagyó formátumú virtuálisan bejárható kiállítással
kapcsolódik be, ahol is Batykó Róbert legújabb festményeivel találkozhat a közönség.

Artists: Batykó Róbert
About: A Bloomsday fesztiváltól függetlenül, 2011 óta létezik Magyarországon egy ugyancsak Leopold Bloomról elnevezett képzőművészeti díj, aminek első díjazottja az Új Irokéz Galériában virtuálisan kiállító Batykó Róbert. Az ugyancsak James Joyce Ulyssesének magyar származású f... more >> A Bloomsday fesztiváltól függetlenül, 2011 óta létezik Magyarországon egy ugyancsak Leopold Bloomról elnevezett képzőművészeti díj, aminek első díjazottja az Új Irokéz Galériában virtuálisan kiállító Batykó Róbert. Az ugyancsak James Joyce Ulyssesének magyar származású főhőséről elnevezett Leopold Bloom képzőművészeti díjat 2011-ben alapította Mary Mc Loughlin és John Ward, akik a magyar kortárs képzőművészet elkötelezett gyűjtői, ismerői és támogatói. A Leopold Bloom képzőművészeti díj célja a magyar művészet nemzetközi jelenlétének erősítése és az ír-magyar kapcsaoltok erősítése. A kizárólag online megtekinthető kiállításon Batykó Róbert legújabb festményeiből válogat az Új Irokéz Galéria. Batykó nemzedékének egyik legkövetkeztesebb és legproduktívabb festője pályája eleje óta kitartóan foglalkozik a vizuális dekontextualizáció kérdéseivel és festészeti vetületeivel. Batykó pályáját áttekintve ugyan elkülöníthetők figurális és látszólag asbztraktabb szakaszok, azonban művészetének lényege mindig is a valóság részleteinek festészetté történő átalakítása volt, legyen szó akár a pályája elejére jellemző eszköz-portrékról, szemét-képekről, vagy újabban a digitalis képek hibáit kiaknázó festményeiről. A művész az új képein is továbbviszi poszt-digitális festészeti gyakorlatát, a virtuális képi formák festészeti újrafogalmazásán kívül ismét határozottan foglalkozik az ábrázolhatóság kérdéseivel. Egyre figuratívabb kompozíciói is számítógépes szerkesztőfelületek képrészleteinek absztrahálásán alapszanak ám egyre antropomorfabb alakokká szerveződnek. Batykó festményeinek további különlegessége, hogy egy a művész által tervezett és megépített eszköz segítségével nyerik el végső formájukat. Batykó Róbert ezen szerkezet segítségével még az olajfesték száradása előtt lehúzza képeiről a festékréteget, amivel gyakorlatilag egy szellemképet hoz létre így a művein és még a digitalis képáramlásra is reflektál.